Rapoo- It solutions & Corporate template

08-9372824

צור קשר

mazkirut@shiller.co.il

שלח דוא"ל

                                                                                            
בשנת  1959, התקיימו בקבוצה דיונים בדבר הצורך בהקמת מפעל תעשייתי שיתן תעסוקה ופרנסה. קבוצת הראשונים, חלוצים ונמרצים, הקימו את המשק החקלאי. עכשיו,  מטעמי בריאות, גיל  והעבודה המתישה בענפי השדה, היה  צורך טבעי למצוא מפעל שיענה על כל אלו, וגם יגוון את מבנה המשק. 
"האידאולוגיה המסורתית שלנו גרסה - חקלאות ולא תעשיה, והנה הצרכים סותרים את האידאות.... " כך  כותב אדי גטריידה.
במאי  1960, הוטל על  אדי גטריידה להביא הצעות למפעל מתאים.
בתאריך   11.02.1961  אחרי מסע חיפושים מדוקדק הביא  אדי גטריידה לאסיפה את כל המידע שאסף, והאסיפה החליטה בחיוב על  הקמת  מפעל בתחום הטכסטיל:  ייצור סרטי גומי (לתחתונים) ושרוכי נעליים.
 
ב- 1962 הסתיימה בנייתו של בית המלאכה, כך קראו אז למפעל, והגיעו המכונות משווייץ ומגרמניה. ראשוני העובדים היו: אדי, הילדה רייפן, קורט זיכל והשותף הישראלי ממנו נרכש הידע.  דוד עופר היה איש הפיננסים.
 
לא מעט קשיים ליוו את המפעל בראשיתו, אבל לאורך כל הדרך נרשמה התפתחות ועלייה בביקוש למוצרים. ב - 1967 הרחיבו את  בית- המלאכה ומעתה ואלך כמעט כל  4 - 5 שנים, מחמת הצפיפות,  הוסיפו, הרחיבו, ורכשו מכונות משוכללות יותר, תמיד בהתאם לביקוש ולצרכי השוק.
עד  1971 התרכז המפעל במוצרי קליעה ומנה 15 עובדים. בשנה זו רכשו בחול מכונות שאיפשרו פס ייצור בטכניקה של סריגה.
מאמץ רב הושקע בחדירה לשוק והפיכת שילטקס למותג המבטיח איכות גבוהה ואמינות מלאה, עמידה בלוז לאספקת ההזמנות במחיר תחרותי. הודות לכך, גוטקס, סברינה, לודזיה ואתא עברו להיות לקוחותינו, כך גם משרד הביטחון והשקם.
בשנות ה - 70 המוקדמות, חלה התפתחות כלל עולמית גדולה  בתעשיית ההלבשה התחתונה והוקמו מתפרות בכפרים ערבים ודרוזים כדי לענות על הביקוש. שילטקס כבר היה בשוק הזה ועכשיו הם היו לקוחותינו.
 
עם השנים, מחמת כל מיני מגבלות, הטכניקה של קליעה  לא ענתה עוד על הצרכים והביקוש עבר למוצרי סריגה ואריגה אופנתיים.
דרוש לכך ידע מיוחד, ומכונות מורכבות,  אבל  המוצר טוב יותר. בשנים אלה המפעל מעסיק כבר כ 50-60  עובדים ומעתה ואילך הביקוש לסרטי אריגה וסריגה הולך וגובר.
בגיל  70,  ב- 1977 מסיים אדי את תפקידו כמנהל המפעל, וזאבי גורן מקבל עליו את ניהול שילטקס.
בשנת  1997, בגיל  90, פרש אדי גטריידה סופית משילטקס. בני הקבוצה, דור שני לראשונים, ממשיכים את מפעל ההורים המייסדים, נושאים בעול ובאחריות לפיתוח, לקידום, להקפדה על טיב המוצר ועל שרות ללקוחות.
 
ב- 1987 כותב זאבי על העשור האחרון:
בשנים אלו יצא שילטקס מארגון של בית מלאכה ועבר לארגון של מפעל. לכל מחלקה האולם שלה, נוספו מכונות ייצור בכמות מרשימה, נבנו מחלקות עזר המספקות את השרותים למחלקות הייצור. מחלקת צביעה-אשפרה גדלה והשתכללה כך שתוכל לתת שרות ברמת אמינות גבוהה. נוספו עובדים, שיפרו ציוד ושיטות עבודה, נבנתה מערכת ניהולית וכך ניתן היה להכנס להתחייבויות הרבה יותר גדולות. מצב זה העלה באופן משמעותי את היקף הפעילות והחל משנת  1975 אנו עדים לעליה במחזור המכירות מידי שנה בשנה. דרכנו לא תמיד שגתה בשושנים. כפי שהיו שנים טובות, היו גם כאלה שגרמו לירידה בהיקף הפעילות.
ובאשר לנו  -  לחברים העובדים, לפועלים השכירים ולאלה ששילטקס הוא יותר ממקום עבודה ולפעמים אף יותר מבית, רציתי לספר איך אנחנו בכל זאת מצליחים, חברים ושכירים, צעירים וזקנים להרים ביחד את המפעל. כי ללא מסירות אין קץ, איכפתיות עם כל הלב, וכשצריך, גם לתת כתף, אינני בטוח שאפשר היה לחשוב על פיתוח. כדאי לזכור שעד לפני 10  שנים המפעל עדיין לא היווה גורם משמעותי בהכנסות המשק, היום לעומת זאת, שילטקס הוא הענף הגדול ביותר הן בכוח אדם המוצא בו את פרנסתו והן בתרומה למשק בכלל. הוא מהוה  כ-  60%  מכלל העודף של המשק כולו.
בשנים אלה משבר המים ועימו המשבר בחקלאות משפיע על מבנה המשק כולו. הירידה הבולטת בריווחיות של ענפי החקלאות, מתאזנת בשגשוג של המפעל.
בשנות ה - 80 הוסיפו מבנה, מספר העובדים עלה ומכונות  עם הטכנולוגיות החדשניות ביותר בעולם נרכשו למפעל.
 
בשנת 1992 מסיים זאבי את תפקידו כמנכ"ל, אבל מוכן להמשיך לתרום את יכולתו וניסיונו הרב להמשך הצלחתו של המפעל בתפקידים אחרים. יוסי עפר מקבל אחריות לניהול הכללי של המפעל.  באותה התקופה אנו רוכשים חברה המתמחה ביצור סרטים ארוגים ומתחרה בנו (מפקנים סרטקט 1985) הפועלת באזור התעשייה בבת ים, ולמעשה אנו מפעילים שני אתרי ייצור תוך הגדלה משמעותית של שיווק מוצרינו בשוק המקומי, בעיקר הסיטונאי.
במקביל, הוכנה תוכנית מעודכנת למערך היצור העתידי של המפעל, שנועדה לאפשר את ריכוז כל היצור לאתר אחד במשק. החל מראשית 1994 פועל שוב המפעל כמפעל מאוחד, לאחר ששנת 1993 הייתה שנת ההשקעות הגדולות בבניית המחסן החדש.
לקראת חג השבועות 1994חגגנו את השלמת ההערכות תוך הזמנת נציגי הלקוחות שלנו,
וכמובן הזמנת כל חברי המשק לסיור מודרך. למרות השקעת מאמץ גדול להשלמת הבנייה ואיחוד המפעלים בהצלחה, היקף המכירות בשוק המקומי היה נמוך מהתחזית שנרשמה, עובדה שגרמה קושי ואכזבה.
השוק המקומי החל להיות מושפע מהחשיפה של ענף הטקסטיל ליבוא, תחרות המחירים הפכה להיות קשה, עד כי בענפים אחדים היצרנים החלו להעלם בזה אחר זה.
בתקופה זו חזר המפעל להתמקד באיתור אפשרויות לפריצה להיקפים גדולים יותר בתחום ההלבשה התחתונה, פריצה שחייבה כניסה לטכנולוגיה חדשה באריגה והשקעות בציוד.
התהליך שבוצע בהצלחה הוביל את המפעל לצמיחה מהירה בעיקר משנת 1997 ועד לשיא בשנת 2000, כמותו לא ידע המפעל בכל שנותיו. תקופה שלכל אורכה המפעל המשיך להשקיע בציוד חדש, לקלוט עובדים, להרחיב שטחי יצור עי התאמות ובינוי נוסף (בשנת 1999 להרחבת מחלקת הסריגה, ובשנים 2000-2001 בבניית הגלריה למחלקות השתייה וציפוי הגומי).
בתקופת השיא הועסקו 180 עובדים (בהם 130 שכירים) והופעלו שלוש משמרות במשך שישה ימים בשבוע, הסיכומים עלו על התחזיות ושמחת היצירה ופירותיה שרתה במעוננו.
במקביל לגידול בהיקף הפעילות התמקד המפעל בשיפור תפקודו בתחומים נוספים:
מערכת הבטחת האיכות הותאמה לדרישות הבטחת האיכות המקובלות באירופה, ובשנת 1995 זכינו לתעודת הסמכה המאשרת את מערכת הבטחת האיכות שלנו ל ISO-9002 .
בתחום המצבעה, בנוסף לגידול הפיסי שהתבטא ברכישת ובניית קווים נוספים והפרדת אזור הצביעה מאזור אשפרה וגימור (מאילוצי מקום), הושגה מיומנות בניצול מערכת ממוחשבת לבקרת התאמת הגוונים, כפי שנדרש עי היצרנים המתקדמים ביותר בעולם.
במהלך התקופה הנסקרת התפתחה והשתפרה מערכת המידע במפעל.
בנוסף למערכת השיווק (הזמנות, תעודות משלוח וחשבוניות) וניהול המלאי במחסן (לפי משטחים ומיקום) הגענו לחיבור כל המכונות במפעל למערכת ממוחשבת (ניהול בעזרת מחשב), לניהול עצי מוצר ממוחשבים ולהפקת הזמנות יצור ממוחשבות למחלקות,
לבקרת הפסדי איכות והפסדי זמן עבודה.
במחצית השנייה בשנת 2001 מסתמנת התחלת ירידה בהיקף הפעילות שלנו על רקע של מיתון כלכלי ההולך ומעמיק בכל העולם. מעבר לתהליכים הגלובאליים המשפיעים גם עלינו, במעבר לשנת 2002 אנו יודעים כי רשת ויקטוריה סיקרט (המובילה בתחום ההלבשה התחתונה בארהב) מחייבת את כל היצרנים המעונינים לספק לה מוצרים להשתמש בסרטים אלסטיים מתוצרת חברה שבבעולתם במזרח הרחוק. בעת הזו כ 40% מתפוקת המפעל שלנו מיועדת עבור ויקטוריה סיקרט, ברור כי אנו לקראת משבר עמוק.
בראשית שנת 2002 עדיין מספקים חודשים אחדים לויקטוריה סיקרט, אבל במחצית השנייה כבר כלל לא...  נערכים להתאמות במערכת, לצמצום בהוצאות, ובמקביל עוסקים בעיצוב תוכנית אסטרטגית חדשה, שנועדה לגבש תכנית פעולה לשנים הבאות.
למעשה מסוף 2002 ובעיקר במהלך 2003 מושקע מאמץ ביישום התוכנית האסטרטגית החדשה שבבסיסה ההבנה כי לא ניתן יותר לבנות את עתיד המפעל על השוק המקומי והיצוא העקיף בלבד.

העקרונות המנחים הם ניסיון ליצירת שיתופי פעולה עם יצרנים אחרים על מנת לפעול כקבוצה,
חיזוק הקשר עם חברות המותגים הפרטיים בארה"ב (ויקטוריה סיקרט, קלווין קליין, גאפ, בננה רפבליק ואחרים),
פנייה ללקוחות באירופה (יצרני מותגים של הלבשה תחתונה), וההערכות לאפשרות של יצור מוצרים במזרח אירופה.
במקביל אנו נכנסים להרחבת תחומי המוצרים ע"י בניית יכולת לספק אביזרים צבועים לחזיות, והרכבת רוכסנים לשוק בירדן. 
פעילויות אלה מתבססות על שיתוף פעולה עם יצרנים אחרים במינימום השקעות.
הכוונה לפנות אל לקוחות מתמחים בתחום ההלבשה התחתונה בחול הוליכה אותנו לגיבוש גישה שיווקית חדשה, המדגישה את הנכונות והיכולת שלנו לעבודה משותפת עם הלקוח משלב ההשראה (הקודם לעונת השיווק בשנה וחצי בערך), בו מזהים את מגמות האופנה הצפויות לעתיד, ומפתחים מוצרים ליצור קולקציות לקראת העונה העתידית.
בתהליך הזה אנו מרחיקים לכת ובאמצעות מעצבת המסייעת בתהליך אנו מציגים את סרטי הגומי המוצעים תפורים על גבי מוצרים גמורים בדרך המדגישה את ההבנה, את כישורי העיצוב והטכנולוגיה שאנחנו  יכולים  לתרום ללקוח. במחצית השנייה של שנת 2004 נוכל להתחיל להעריך את תוצאות הפעילות הזו. אנו מקווים כי נזכה להצלחה שתסמן את תחילת היציאה מהמשבר.
במסגרת המאמץ השיווקי, נבנה אתר באינטרנט אשר מציג את מוצרי המפעל.
 
שילטקס 2010 - האם אתם מכירים את האנשים הנכונים?
שילטקס בע"מ, בבעלות מלאה של קיבוץ קבוצת שילר, פועלת בתחום הטקסטילים הצרים בטכנולוגיות אריגה, סריגה וקליעה.
החברה התמקדה בעבר בפיתוח וייצור מוצרים אלסטיים לתחום האופנה בדגש על תחום ההלבשה התחתונה.

בעקבות שינויים משמעותיים בשוק העולמי עוברת החברה בשנתיים האחרונות שינוי כיוון בפעילותיה.
השווקים החדשים אליהם אנו פונים הינם שוק ה-HLS , שוק הספורט האתגרי, חילוץ והצלה, רפואה ושווקים בעלי רמה טכנולוגית גבוהה ובידול גבוה.
הובהר והובן לכל שאין סיכוי בתחום העבר ויש לעבור לתחומים מתקדמים.
אנו משקיעים רבות בניסיון להגדיל פעילות בכל השווקים מחוץ לישראל ובמסגרת זו מחפשים   אנשי קשר, בעלי קשר ישיר או עקיף לתעשיות או חברות בתחומים של: HLS  חילוץ והצלה, ספורט אתגרי, רפואה וכו`.
יתכן שאתם מכירים מישהו בתחום עמ שאנו נוכל ליצור קשר איתו.
אנחנו מעריכים מאוד את עזרתכם !
אנא צרו קשר במייל :
  service@shiltex.com

בשנת 2014 נסגרה הדלת לאחרונה, רעש מכונות האריגה לא ישמע יותר בהיכלים,
אך הפעילות המפוארת לעד תהדהד. 

shiller abc
ab מערכת הצבעות דיגיטליות הצבעה דיגיטלית אתר לקיבוץ קריאות שירות קריאות שירות