Rapoo- It solutions & Corporate template

ארץ לידה: סעודיה

קבוצה: עובדים שכירים
בשילר משנת: 1992

נולדתי בשנת 1928 בנגרן שבסעודיה לסעדיה ותורקיה יוסף. אימי נפטרה כשהייתי בן שלושה ימים ולה שלוש בנות וארבעה בנים. לי קראו מוסא בן סעיד.
אבי שהיה נפח, היה איש גדול בתורה ודקלם את חמשת חומשי התורה בעל פה. לבית ספר לא הלכנו ואבא שהיה מלמד אותנו את מקצוע הנפחות היה מלמד אותנו את פרשת השבוע, תלמוד, גמרא ומשנה.
בגיל 8 עברתי עם משפחתי לכפר אל עליוה שבמזרח תימן שם חיינו כתשע שנים. אבי היה חולה מאד ואני הייתי קורא בתורה לאור הירח ומתפלל לשלומו.
כל הזמן רצינו לעלות לארץ ישראל, וכשהחלטנו, נסענו במשאית לצנעא שם נתקלנו במחסומים. עבדנו קצת בסביבה וקיבלנו מעט כסף מהסוכנות - כך התקיימנו.
בשנת 1951 עלינו למטוס ודרך עדן הגענו לארץ ישראל - אבי, אימי החורגת אחי יחיא ואני. שמחתי מאד כשהגענו לארץ, כאן שהינו ב"שער עליה", גרנו באוהלים ובעוני גדול. אני עבדתי והרווחתי שתיים או שלוש לירות, כך התקיימנו. אבי היה קורא בתורה לאור הפתיליה ובחורף כל האוהלים עפו. זאת היתה תקופה קשה, מכאן עברנו למעברת מסמייה. אחר כך עבר אחי לקרית עקרון שם גם קבור אבי, אני עברתי לבני עייש.

בצבא שירתתי שנתיים וחצי כחבלן בפיקוד דרום. בחופשים הייתי עובד אצל קבלן וכך הייתי מכלכל את ההורים. אחי יחיא (שנפטר כבר) עבד בקבוצת שילר בענבים ועם יחזקאל בבננות.
אחרי השחרור התחלתי לעבוד אצל הקבלן רבינוביץ` שהיה איש נאמן וישר.
עם רבינוביץ` הגעתי לקבוצת שילר, הוא היה כאן מנהל עבודה ואני עבדתי קשה. כשפרש רבינוביץ` התחלתי לעבוד בקבוצה עם אמנון שטוסר שהיה בשבילי יותר מאבא ואמא.

אבני דרך:
בשנת 1958 התחתנתי עם אשתי הראשונה. ונולדה ביתי הגדולה, כיום היא גרה בארה"ב, מלמדת אנגלית וממנה יש לי שני נכדים: בן ובת.
מאשתי השניה יש לי שתי בנות ובן, שלושתם גרים בישראל: הבן נשוי ולומד בכולל, הבת לומדת בטכניון והקטנה לומדת בבר אילן.

היום אני (2005):
כיום אני בפנסיה, הבריאות ככה ככה ואני עובד חצי יום: עם אילן בנוי או עם אמנון בבניין לפי הצורך.
אני גם חברת קדישא של קבוצת שילר צוחק משה.

משה הקטן נפטר בשנת 2014

יהי זכרו ברוך

משה הקטן, שי קורן, משה גולדפישר ושלמה דולגין - עליה לתורה בבית הכנסת "תפארת צבי", 1998