Rapoo- It solutions & Corporate template

mazkirut@shiller.co.il

שלח דוא"ל

עלים 1999

טיול המשק 72 שנים לעליה על הקרקע, מן מסורת שכזו.
בקיצור קרתה לי תקלה במוח, ובמין רפיון חושים שאחז בי לפתע, בבוקרו של הושענה-רבה, הודעתי לאשתי שנראתה די מבואסת בבוקר, שאני אכן מצטרף לקיבוץ בטיולו.

ההתחלה כמו כל ההתחלות, הבטיחה רבות. עולים לאוטובוסים, האויר נקי, החברה נראו בסדר, תיירות שבדיות יפהפיות מכל עבר. אחרי שעה אוכלים !! כל הכבוד לארגון.
לאחר ארוחת הבוקר, אם היו חוזרים, זה היה טיול מוצלח מאד.
אבל אז הוציא האנטליגנט מפה, פתח את החלון, והתחלנו נעים בכיוון הריח שהלך וגבר, וככל שהתקרבנו למקום, הושענה-רבה, טיול המשק בדיר החזירים בעיבלין. התאילנדים נראו מאושרים. עצמתי את העיניים וניסיתי לחבר בין החיות השמנות והמגעילות ובין פונדק אסא, ולא הצלחתי.
באותו רגע החלטתי לחזור בתשובה.

פה כנראה הרגיש רמסע שהגדיש את הסאה ומיד הוביל אותנו לקיבוץ לוחמי הגטאות, והפליג בשבחו של מפעל "טבעול" הצמחוני שכבש את העולם. כל הדרך הוא סיפר לנו כמה יפה הארץ בחורף וכמה נהדרת היא באביב, ופה ההרים שאתם רואים כרגע, חשופים ומדכאים, מלאים פרחים מכל הצבעים. בקיצור - אתה מפליג בדמיונך את כל היופי שאיננו ורואה רק קוצים ואדמה יבשה.
למה הם לא עלו על הקרקע באביב?

לאחר שביקרנו במוזיאון, תפסתי את הראש של האינטליגנט. קודם הוא הראה לנו חזירים שמנים, ואח"כ ילדים בשואה, ומתוך השואה האיומה הזאת הוביל אותנו, ברוב חכמתו לשיירת יחיעם לגבורה היהודית. חיבור שאולי לא כל החברים תפסו אותו, אבל אני כן!
משם עלינו למבצר האדיר החולש על הסביבה. רק מי שהגיע למגדל העליון, קיבל קפה ועוגה. למעלה גאיה רצתה לקפוץ, מיקי בכוחותיו האחרונים אחז ברגלה.
שחר מאיר שנישא כל העת כל כתפי אביו, נהנה מכל רגע. ואז שרק האינטליגנט במשרוקיתו המסוגננת, עלינו על האוטובוסים והביתה סוף סוף.
לא מאוחר, בסה"כ ארבע וחצי, נספיק לראות קצת כדור רגל, בסוף זה יגמר טוב.

הגענו ב- 21:00. כשטסתי מניס לארץ, הגעתי יותר מהר.
אתה נוסע לטורקיה ל- 4 ימים, במלון 5 כוכבים, וחוזר - אתה מגיע יותר מהר מאשר ממבצר יחיעם בהושענה רבה.
זו מדינה, זה פקק של קוקה קולה.
הגענו הביתה, כאב לי הגב, כאב לי הראש, ברקע עוד זמזם קולה של חן קורן מהרמקול ומושיקו שמקלל את הנהג.

עוד טיול משק נגמר ואני איתו.